Dział: Specjalne potrzeby edukacyjne

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Bariera językowa jako podstawowa trudność w procesie kształcenia i wychowania dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych z Ukrainy

Proces edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych nie jest łatwy. Opatrzony jest często stresem i wieloma trudnościami. Napływ uchodźców z Ukrainy do Polski dał początek nowym decyzjom w resorcie edukacji. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 21 marca 2022 r., każde dziecko, które przybywa z Ukrainy, objęte jest obowiązkiem szkolnym, jeżeli rodzice nie zdecydują się na kontynuację nauki w formie zdalnej. Większość dzieci trafia do szkół ogólnodostępnych. Te, które wymagają specjalnych oddziaływań edukacyjnych, również zostały objęte obowiązkiem szkolnym. Objęto je procesem badań, wydawania orzeczeń, odpowiednią terapią dla niepełnosprawności dziecka. Dzieci oraz nauczyciele mierzą się z nową, niespotykaną do tej pory sytuacją. Największą barierą jest bariera językowa, która widoczna jest na każdym etapie włączania dziecka z niepełnosprawnością do edukacji polskiej.

Czytaj więcej