Książka została podzielona na dwa bloki tematyczne. Pierwszy – rozpoznawanie i wyrażanie uczuć/emocji u siebie i u innych – zawiera 6 scenariuszy zajęć, natomiast drugi – budowanie relacji społecznych – 5 scenariuszy. Łącznie otrzymujemy 11 dokładnie rozpisanych propozycji lekcji dla dzieci od 5 do 15 lat, które można przeprowadzić zarówno indywidualnie w domu, jak i w grupie podczas zajęć prowadzonych przez pedagoga. Na początku każdego scenariusza pojawia się tabela, która dookreśla adresatów konkretnych zajęć. Ich celem jest między innymi nabycie umiejętności rozpoznawania emocji i uczuć, nauka ich wyrażania czy kształtowanie asertywności. Wykorzystane zostają przy tym różne metody nauki, dzięki czemu dzieci mogą rozwijać się na wielu płaszczyznach, a załączone do scenariuszy karty pozwolą zachować różnorodność podczas prowadzonych warsztatów.
Dlaczego warto zwrócić uwagę na „Scenariusze do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną”? Ponieważ zostały stworzone przez psycholożkę, specjalistkę od zaburzeń emocjonalnych u dzieci – Alicję Pałac-Nożewską; nauczycielkę, pracującą z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną – Julię Czepułkowską; pedagoga specjalnego, specjalistkę wczesnej interwencji i terapii pedagogicznej, terapeutkę i wykładowczynię akademicką – Annę Parakiewicz oraz pedagoga specjalnego i edukatorkę seksualną – Martę Wilamowską.
Zajęcia zostały skonstruowane w oparciu o szeroką wiedzę wyżej wymienionych specjalistek i mają na celu wesprzeć rodziców i innych pedagogów w rozwoju ich podopiecznych.
Książkę w formie papierowej lub jako e-book możesz nabyć w naszej księgarni internetowej: