Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i głębokim poznają otaczający świat za pomocą wszystkich zmysłów. Zadaniem nauczyciela jest poprowadzenie zajęć w sposób, który umożliwi dziecku rozbudzenie kanałów zmysłowych oraz da mu możliwość uczestniczenia w zajęciach na miarę jego możliwości psychofizycznych. Ogromnie ważną rolę sprawuje w procesie terapeutycznym i dydaktycznym nauczyciel, bowiem to on podpowiada uczniom, kiedy zachodzi taka potrzeba, ale również ograniczą swoją rolę, gdy jest to możliwe i uczniowie mogą działać w sposób samodzielny.
POLECAMY
TEMAT | PANI WIOSNA WITA NAS |
ADRESACI | Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i głębokim w klasach I–III |
CEL GŁÓWNY | Polisensoryczne poznanie środowiska przyrody wiosną |
CELE SZCZEGÓŁOWE |
Uczeń:
|
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Terapia Specjalna"
- Dostęp do wszystkich artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące bank pomysłów z oryginalnymi, autorskimi scenariuszami do różnych zaburzeń rozwoju i zachowania wraz z gotowymi kartami pracy. Rozszerzaj swój warsztat i poznawaj gotowe metody pracy do wdrożenia od zaraz.