Jesteśmy wiejską, publiczną szkołą w Łajskach – szkołą podstawową w gminie Wieliszew (województwo mazowieckie), która od 16 lat pracuje z uczniami z różnymi dysfunkcjami – propagując ideę edukacji włączającej.
Funkcjonowanie uczniów w szkole
Obecnie specjalistyczną pomocą objętych jest 52 uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na: autyzm, zespół Aspergera, zagrożenie niedostosowaniem społecznym, niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, zespół Downa. Dwóch uczniów realizuje obowiązek szkolny w formie nauczania domowego, a dwóch nauczania indywidualnego. Uczniowie są oczywiście objęci także pomocą psychologiczno-pedagogiczną, w tym indywidualnymi zajęciami z psychologiem/pedagogiem, terapią SI (integracji sensorycznej), terapią logopedyczną, zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi. Zajęcia rewalidacyjne mają postać indywidualną lub grupową – odbywają się w formie warsztatowej i prowadzone są przez dwóch nauczycieli. Wzajemne relacje społeczne i edukacyjne przekraczają granice klas, a ponieważ jesteśmy małą społecznością (szkoła liczy ponad 500 uczniów), wszyscy znamy się i wzajemnie wspieramy. Tak właśnie rozumiemy edukację włączającą – oczywiście wzmocnioną przez licznych specjalistów i terapeutów: specjalistów wspomagających dzieci z niepełnosprawnościami, psychoterapeutę, neurologopedów, terapeutów integracji sensorycznej, oligofrenopedagoga, psychologów, pedagogów, terapeutów muzykoterapii.
POLECAMY
Spotkania specjalistów ze szkoły
Na bieżąco odbywają się spotkania zespołu specjalistów wspierających. Dotyczą one przypomnienia zasad pracy specjalisty...