Specjalizuje się Pani w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, szczególnie interesuje Panią sposób funkcjonowania tych osób w późniejszym okresie życia. Jakie są najczęstsze wyzwania psychospołeczne, z jakimi borykają się osoby z niepełnosprawnością intelektualną w okresie dorosłości i starości?
ES: Tak, od 16 lat pracuję z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnościami, w tym z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym oraz głębokim, a także z osobami ze sprzężonymi niepełnosprawnościami. Na podstawie mojej pracy i doświadczeń mogę wskazać kilka najczęstszych wyzwań psychospołecznych, z jakimi borykają się osoby z niepełnosprawnością intelektualną w okresie dorosłości i starości.
Na przykład, ważny jest obszar samodzielności i niezależności, a w dorosłości wiele osób z niepełnosprawnością intelektualną mierzy się z trudnościami w osiąganiu pełnej niezależności. Często potrzebują wsparcia w codziennych czynnościach, co może prowadzić do zależności od opiekunów lub ins...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Terapia Specjalna"
- Dostęp do wszystkich artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące bank pomysłów z oryginalnymi, autorskimi scenariuszami do różnych zaburzeń rozwoju i zachowania wraz z gotowymi kartami pracy. Rozszerzaj swój warsztat i poznawaj gotowe metody pracy do wdrożenia od zaraz.