Tworzenie odpowiednich warunków edukacyjnych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wymaga szczególnego podejścia, wiedzy, doświadczenia, a także pozytywnego nastawienia osób odpowiedzialnych za ten proces. Zaburzenia rozwojowe uczniów z niepełnosprawnością intelektualną często mają charakter złożony i obejmują podstawowe procesy, do których należą myślenie, mowa, uwaga, sprawność manualna oraz procesy kierunkowe, takie jak motywacja czy kontrola emocji.
Nauka uczniów z niepełnosprawnością intelektualną wymaga od terapeutów i nauczycieli niezwykle dużego wysiłku. Ich ograniczone możliwości komunikacyjne i deficyty rodzą wiele trudnych sytuacji. Dlatego też podstawową zasadą w pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną jest uwzględnianie jego indywidualności i odrębności. Należy zaznaczać jego postępy i umiejętności, które przyczynią się do budowy pozytywnego obrazu samego siebie.
Zajęcia rewalidacyjne to niezwykle ważna i potrzebna forma wsparcia uczniów z niepełnosprawnościami. Celem takich zajęć jest:
POLECAMY
- stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczniom z utrudnieniami poznawczymi, rozwoju na miarę ich możliwości;
- wspomaganie efektywności uczenia się poprzez korygowanie odchyleń od normy, wyrównywanie braków w opanowaniu programu nauczania oraz eliminowania przyczyn i przejawów zaburzeń, w tym również zaburzeń zachowania;
- rozwijanie funkcji językowy...