Aktywności z linami, sznurkami czy szarfami można, a nawet należy łączyć z zabawą na huśtawkach, deskorolkach, drabinkach, dyskach sensorycznych i innych sprzętach do stymulacji bazowych układów sensorycznych. Pozycję, w jakiej proponujemy wykonywać ćwiczenie, zawsze powinniśmy dostosować do możliwości i potrzeb dziecka. Im więcej zadań umożliwiających dziecku wykorzystanie siły własnych mięśni, tym lepiej dla rozwoju układu proprioceptywnego.
Im więcej ruchu we wszystkich kierunkach, tym mocniej nasycony zostanie układ przedsionkowy. Manipulacja akcesoriami daje zaś możliwość pobudzania układu dotykowego. Pamiętajmy o tym, by proponowane zabawy łączyły w sobie pracę na wielu zmysłach, a jednocześnie rozwijały umiejętności i funkcje, które u dziecka wymagają wsparcia. W pracy pamiętajmy o zasadzie naprzemienności i stopniowaniu trudności. Bądźmy uważni na dziecko i obserwujmy jego reakcję na stymulację.
POLECAMY
1. Chodzenie po linie z obciążeniem
Przygotuj linę oraz dwa obciążniki o podobnej wadze (mogą to być butelki lub i...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Terapia Specjalna"
- Dostęp do wszystkich artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!
Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące bank pomysłów z oryginalnymi, autorskimi scenariuszami do różnych zaburzeń rozwoju i zachowania wraz z gotowymi kartami pracy. Rozszerzaj swój warsztat i poznawaj gotowe metody pracy do wdrożenia od zaraz.